Waar kunnen we je mee helpen?

Zonder jou is er geen om. Daarom krijg je bij ons alle aandacht die je nodig hebt. Of je nu hulp nodig hebt bij overstappen, een brandende vraag hebt of een goed idee met ons wilt delen: wij nemen er de tijd voor. Beloofd.

Waarmee kunnen wij je helpen?
Wij helpen je graag waar we kunnen. Of het nu gaat om een aanmelding of om verdere informatie over projecten.
Je kunt ook altijd terecht bij onze lokale coöperaties.

Als klant van om kun je ook inloggen in je eigen omgeving. Hierin kun je je eigen gegevens inzien en een aantal gegevens zelf aanpassen.

Zelf regelen

Onze klantenservice is open van 9.00 – 17.00 uur op maandag tot en met vrijdag.
Je kunt ook altijd terecht bij de coöperatie in je regio. Let wel, de coöperatie in je eigen regio kan afwijkende openingstijden hebben.

Adres

om | nieuwe energie
Paasheuvelweg 34 A
1105 BJ Amsterdam-Zuidoost

Tel.: 0222-760 044
E-mail: info@samenom.nl

Per categorie vind je hier onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen, stel je vraag dan via info@samenom.nl of telefoonnummer 0222-760044

Facturatie

Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?
Het termijnbedrag kun je wijzigen via een e-mail naar je eigen coöperatie. Je kunt ook een email sturen naar info@samenom.nl

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
U kunt via automatische incasso betalen of via factuur.

Kan ik een betalingsregeling treffen?
Dat kan, neem hiervoor contact op met de coöperatie waar je lid van bent.

Wanneer wordt mijn termijnbedrag afgeschreven?
Het termijnbedrag wordt altijd rond de 27e van de maand afgeschreven.

Hoe moet ik een betaling zelf naar jullie overmaken?
Een betaling kun je zelf voldoen onder vermelding van klantnummer en/of factuurnummer naar je eigen coöperatie.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Het rekeningnummer kan je wijzigen via een mail naar je eigen coöperatie.

Waaruit bestaat mijn termijnbedrag?
Het termijnbedrag bestaat uit meerdere componenten. Je krijgt 1 factuur voor de levering van gas en/of stroom. Daarnaast factureren wij ook namens de netbeheerder de transportkosten.

Wat kan ik in mijn online omgeving

  • Klantgegevens aanpassen
  • Jaarafrekening bekijken
  • Meterstanden bekijken
  • Termijnbedragen bekijken

Verhuizen

Hoe geef ik  mijn verhuizing door?
Een verhuizing kun je doorgeven bij je eigen coöperatie. Ben je nieuw? Dan kun je je aanmelden via deze site of telefonisch contact opnemen.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen als ik verhuis?
Wanneer je gaat verhuizen neem je je contract mee naar je nieuwe adres. Ook wanneer je tijdelijk levering nodig hebt op twee adressen is dit geen probleem. Wanneer je geen mogelijkheid hebt om je contract mee te nemen naar je nieuwe adres kun je je contract opzeggen. Neem hiervoor contact met ons op. Het is van belang bij een verhuizing minimaal 10 werkdagen voor de sleuteloverdracht of maximaal 5 werkdagen na de sleuteloverdracht de meterstanden door te geven.

Overstappen

Wat gebeurt als mijn contract afloopt?
Een maand voor het aflopen van je contract ontvang je een nieuw voorstel. Mocht je niet ingaan op dit voorstel verlengen we je contract voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment kan je op ieder moment je contract wijzigen of opzeggen.

Hoeveel bedraagt de opzegboete?
De opzegboete is afhankelijk van de resterende looptijd van je contract.

Resterende looptijd Bedrag per product:
tot 18 maanden€ 50,00
18 tot 24 maanden€ 75,00
24 tot 30 maanden€ 100,00
meer dan 30 maanden€ 125,00

Voor zakelijke klanten betreft de boete 15% van de resterende omzet met een minimum van 100 euro per niet uitgediend kalenderjaar.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen als ik wil overstappen?
Wanneer je wilt overstappen naar een andere leverancier kun je je aanmelden bij de nieuwe leverancier. Zij regelen de gehele overstap en zeggen je contract bij ons op. Let er wel op dat je geen lopend contract bij ons hebt. Het kan zijn dat er daardoor een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht.

Kan ik een offerte krijgen?
Ja, dat is mogelijk. Je kunt je eigen offerte via onze aanmeldsite invullen. aanmelden.samenom.nl Voor een zakelijke offerte kun je het best contact opnemen met de lokale coöperatie in de buurt.

Regelen jullie mijn overstap?
Ja, wij regelen de gehele overstap. Wanneer je je bij ons hebt aangemeld, heb je altijd twee weken bedenktijd. Daarna brengen wij je huidige maatschappij op de hoogte dat je naar ons gaat overstappen. Op de ingangsdatum lezen we je slimme meter uit. Wanneer je geen slimme meter hebt vragen we je de standen door te geven. Wanneer we de standen binnen hebben geven wij de standen door aan je oude energieleverancier. Zij zullen binnen 6 weken nadat je bij ons bent gestart een eindafrekening voor je opmaken.

Nemen jullie mijn opzegboete over?
Wij nemen geen opzegboetes over. We willen investeren in de verdere lokale verduurzaming.

Kan ik me ook als zakelijke klant aanmelden?
Ja, je kunt je ook als zakelijke klant aanmelden. Neem hiervoor contact op met je coöperatie in de buurt. Uiteraard zullen wij zorgen voor een passend aanbod.

Meterstanden

Aan wie moet ik mijn meterstanden doorgeven?
Wanneer je een slimme meter hebt hoef je niets te doen. Wij lezen dan je standen uit. Wanneer je geen slimme meter hebt krijg je van ons een oproep om de meterstanden door  te geven. Dit is alleen bij een aanmelding, afmelding of voor je jaarafrekening.

Wordt mijn slimme meter uitgelezen?
Ja, wanneer je meter geschikt is om uitgelezen te worden.

Hoe gaat u om met teruglevering?
Wanneer je teruglevert kom je in aanmerking voor saldering. Het teruggeleverde verbruik wordt afgetrokken van je verbruik. Het restant wordt in rekening gebracht. Wanneer je meer teruglevert dan verbruikt ontvang je voor dat gedeelte de kale kilowatt prijs + de BTW.

Wat gebeurt er als ik mijn meterstanden niet of te laat heb doorgegeven?
Wanneer we je meterstanden niet tijdig ontvangen gaan wij de meterstanden berekenen . Dit doen wij op basis van de verbruikshistorie van de woning. Bij een nieuwe woning baseren wij de schatting op basis van het verbruik wat de netbeheerder verwacht.

Jaarafrekening

Wanneer krijg ik mijn jaarafrekening?
De jaarafrekening ontvang je nadat je 12 maanden bij ons klant bent. Als je een slimme meter hebt lezen we de meterstanden voor je uit. Als je geen slimme meter hebt vragen we je rond dit moment om je meterstanden door te geven.

Storing

Bij wie moet ik zijn bij een mogelijk defecte meter?
In het geval van een storing kun je contact opnemen met je netbeheerder. De netbeheerder is verantwoordelijk voor de meters. Bel ons gerust als je niet weet wie je netbeheerder is, wij kunnen je dit ook vertellen.

Saldering en teruglevering

Wat is mijn teruglevertarief?
Het tarief dat je krijgt voor teruglevering is gelijk aan het tarief dat je betaalt, dit heet saldering. Dit geldt zolang je stroommeter op jaarbasis niet terugloopt. Indien je stroommeter bij het opmaken van de jaarstanden lager staat dan het jaar ervoor, en je op jaarbasis dus meer terug hebt geleverd dan je zelf gebruikt, krijg je voor die extra teruggeleverde kWh’s de kale energieprijs plus de BTW.’

Hebben jullie ook een salderingsgrens?
Nee, omdat we eigen opwek zoveel mogelijk willen stimuleren hanteren wij geen grens. Zo kun je zoveel terugleveren als je zelf wilt.

Kom ik altijd in aanmerking voor saldering?
Je komt in aanmerking voor saldering wanneer je een elektriciteitsaansluiting hebt kleiner dan 3X80A

Wil je meer informatie of je wil je je als lokale energiecoöperatie aansluiten bij ons om | collectief? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0222-760044 of per mail: info@samenom.nl.

Service

Waarmee kunnen wij je helpen?
Wij helpen je graag waar we kunnen. Of het nu gaat om een aanmelding of om verdere informatie over projecten.
Je kunt ook altijd terecht bij onze lokale coöperaties.

Als klant van om kun je ook inloggen in je eigen omgeving. Hierin kun je je eigen gegevens inzien en een aantal gegevens zelf aanpassen.

Zelf regelen
Contact

Onze klantenservice is open van 9.00 – 17.00 uur op maandag tot en met vrijdag.
Je kunt ook altijd terecht bij de coöperatie in je regio. Let wel, de coöperatie in je eigen regio kan afwijkende openingstijden hebben.

Adres

om | nieuwe energie
Paasheuvelweg 34 A
1105 BJ Amsterdam-Zuidoost

Tel.: 0222-760 044
E-mail: info@samenom.nl

Veel gestelde vragen

Per categorie vind je hier onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen, stel je vraag dan via info@samenom.nl of telefoonnummer 0222-760044

Facturatie

Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?
Het termijnbedrag kun je wijzigen via een e-mail naar je eigen coöperatie. Je kunt ook een email sturen naar info@samenom.nl

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
U kunt via automatische incasso betalen of via factuur.

Kan ik een betalingsregeling treffen?
Dat kan, neem hiervoor contact op met de coöperatie waar je lid van bent.

Wanneer wordt mijn termijnbedrag afgeschreven?
Het termijnbedrag wordt altijd rond de 27e van de maand afgeschreven.

Hoe moet ik een betaling zelf naar jullie overmaken?
Een betaling kun je zelf voldoen onder vermelding van klantnummer en/of factuurnummer naar je eigen coöperatie.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Het rekeningnummer kan je wijzigen via een mail naar je eigen coöperatie.

Waaruit bestaat mijn termijnbedrag?
Het termijnbedrag bestaat uit meerdere componenten. Je krijgt 1 factuur voor de levering van gas en/of stroom. Daarnaast factureren wij ook namens de netbeheerder de transportkosten.

Wat kan ik in mijn online omgeving

  • Klantgegevens aanpassen
  • Jaarafrekening bekijken
  • Meterstanden bekijken
  • Termijnbedragen bekijken

Verhuizen

Hoe geef ik  mijn verhuizing door?
Een verhuizing kun je doorgeven bij je eigen coöperatie. Ben je nieuw? Dan kun je je aanmelden via deze site of telefonisch contact opnemen.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen als ik verhuis?
Wanneer je gaat verhuizen neem je je contract mee naar je nieuwe adres. Ook wanneer je tijdelijk levering nodig hebt op twee adressen is dit geen probleem. Wanneer je geen mogelijkheid hebt om je contract mee te nemen naar je nieuwe adres kun je je contract opzeggen. Neem hiervoor contact met ons op. Het is van belang bij een verhuizing minimaal 10 werkdagen voor de sleuteloverdracht of maximaal 5 werkdagen na de sleuteloverdracht de meterstanden door te geven.

Overstappen

Wat gebeurt als mijn contract afloopt?
Een maand voor het aflopen van je contract ontvang je een nieuw voorstel. Mocht je niet ingaan op dit voorstel verlengen we je contract voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment kan je op ieder moment je contract wijzigen of opzeggen.

Hoeveel bedraagt de opzegboete?
De opzegboete is afhankelijk van de resterende looptijd van je contract.

Resterende looptijd Bedrag per product:
tot 18 maanden€ 50,00
18 tot 24 maanden€ 75,00
24 tot 30 maanden€ 100,00
meer dan 30 maanden€ 125,00

Voor zakelijke klanten betreft de boete 15% van de resterende omzet met een minimum van 100 euro per niet uitgediend kalenderjaar.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen als ik wil overstappen?
Wanneer je wilt overstappen naar een andere leverancier kun je je aanmelden bij de nieuwe leverancier. Zij regelen de gehele overstap en zeggen je contract bij ons op. Let er wel op dat je geen lopend contract bij ons hebt. Het kan zijn dat er daardoor een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht.

Kan ik een offerte krijgen?
Ja, dat is mogelijk. Je kunt je eigen offerte via onze aanmeldsite invullen. aanmelden.samenom.nl Voor een zakelijke offerte kun je het best contact opnemen met de lokale coöperatie in de buurt.

Regelen jullie mijn overstap?
Ja, wij regelen de gehele overstap. Wanneer je je bij ons hebt aangemeld, heb je altijd twee weken bedenktijd. Daarna brengen wij je huidige maatschappij op de hoogte dat je naar ons gaat overstappen. Op de ingangsdatum lezen we je slimme meter uit. Wanneer je geen slimme meter hebt vragen we je de standen door te geven. Wanneer we de standen binnen hebben geven wij de standen door aan je oude energieleverancier. Zij zullen binnen 6 weken nadat je bij ons bent gestart een eindafrekening voor je opmaken.

Nemen jullie mijn opzegboete over?
Wij nemen geen opzegboetes over. We willen investeren in de verdere lokale verduurzaming.

Kan ik me ook als zakelijke klant aanmelden?
Ja, je kunt je ook als zakelijke klant aanmelden. Neem hiervoor contact op met je coöperatie in de buurt. Uiteraard zullen wij zorgen voor een passend aanbod.

Meterstanden

Aan wie moet ik mijn meterstanden doorgeven?
Wanneer je een slimme meter hebt hoef je niets te doen. Wij lezen dan je standen uit. Wanneer je geen slimme meter hebt krijg je van ons een oproep om de meterstanden door  te geven. Dit is alleen bij een aanmelding, afmelding of voor je jaarafrekening.

Wordt mijn slimme meter uitgelezen?
Ja, wanneer je meter geschikt is om uitgelezen te worden.

Hoe gaat u om met teruglevering?
Wanneer je teruglevert kom je in aanmerking voor saldering. Het teruggeleverde verbruik wordt afgetrokken van je verbruik. Het restant wordt in rekening gebracht. Wanneer je meer teruglevert dan verbruikt ontvang je voor dat gedeelte de kale kilowatt prijs + de BTW.

Wat gebeurt er als ik mijn meterstanden niet of te laat heb doorgegeven?
Wanneer we je meterstanden niet tijdig ontvangen gaan wij de meterstanden berekenen . Dit doen wij op basis van de verbruikshistorie van de woning. Bij een nieuwe woning baseren wij de schatting op basis van het verbruik wat de netbeheerder verwacht.

Jaarafrekening

Wanneer krijg ik mijn jaarafrekening?
De jaarafrekening ontvang je nadat je 12 maanden bij ons klant bent. Als je een slimme meter hebt lezen we de meterstanden voor je uit. Als je geen slimme meter hebt vragen we je rond dit moment om je meterstanden door te geven.

Storing

Bij wie moet ik zijn bij een mogelijk defecte meter?
In het geval van een storing kun je contact opnemen met je netbeheerder. De netbeheerder is verantwoordelijk voor de meters. Bel ons gerust als je niet weet wie je netbeheerder is, wij kunnen je dit ook vertellen.

Saldering en teruglevering

Wat is mijn teruglevertarief?
Het tarief dat je krijgt voor teruglevering is gelijk aan het tarief dat je betaalt, dit heet saldering. Dit geldt zolang je stroommeter op jaarbasis niet terugloopt. Indien je stroommeter bij het opmaken van de jaarstanden lager staat dan het jaar ervoor, en je op jaarbasis dus meer terug hebt geleverd dan je zelf gebruikt, krijg je voor die extra teruggeleverde kWh’s de kale energieprijs plus de BTW.’

Hebben jullie ook een salderingsgrens?
Nee, omdat we eigen opwek zoveel mogelijk willen stimuleren hanteren wij geen grens. Zo kun je zoveel terugleveren als je zelf wilt.

Kom ik altijd in aanmerking voor saldering?
Je komt in aanmerking voor saldering wanneer je een elektriciteitsaansluiting hebt kleiner dan 3X80A

Cooperaties

Wil je meer informatie of je wil je je als lokale energiecoöperatie aansluiten bij ons om | collectief? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0222-760044 of per mail: info@samenom.nl.

Uitgeroepen tot het groenste energiecollectief van Nederland.

Al twee jaar op rij zijn wij uitgeroepen tot groenste energieleverancier van Nederland. En niet door de minsten: de Consumentenbond, Greenpeace, WNF, Hivos en partners kwamen stuk voor stuk tot dezelfde conclusie. En daar zijn we bijzonder trots op.