Nieuwe energie.

Dat is bij ons meer dan wat er via je
stopcontact je huiskamer in komt. Zo delen we ook graag inspirerend nieuws op het gebied van verduurzaming met je. Van tech tot festivals, van toekomst- muziek tot bestaande innovaties. Kortom, alles waar jij nieuwe energie van krijgt.

Voor het 4de jaar op rij zijn we de groenste energieleverancier!

Voor het vierde jaar op rij is om | nieuwe energie verkozen tot groenste energieleverancier van Nederland. In het jaarlijks terugkerende onafhankelijke onderzoek van de Consumentenbond, Greenpeace, Natuur & Milieu en WISE behaalden we opnieuw het rapportcijfer 10. Daarmee laat om | nieuwe energie de grote traditionele energieleveranciers en zelfs een aantal bekende groene leveranciers ver achter zich.

“In lokaal zit onze kracht”

Directeur André Dippell: “We zijn ontzettend trots dat we onze titel als groenste leverancier mogen behouden. Het had ook eigenlijk niet anders gekund dan weer zo hoog te eindigen. Wij zijn de enige leverancier die onze energie uitsluitend laten produceren door vele tientallen lokale burgerinitiatieven bij energiecoöperaties. Zij investeren in zonne- en windenergie in hun eigen buurt, waardoor onze klanten letterlijk langs kunnen gaan bij de projecten waar we energie opwekken. Groener kunnen we het niet maken!”

Veel leveranciers blijven slecht scoren

Van de 29 onderzochte leveranciers scoren er 13 nog steeds een onvoldoende. Het rapport vergelijkt de leveranciers op de onderdelen investeringen, inkoop en levering van energie. Opvallend is dat veel slecht scorende leveranciers zichzelf in de markt zetten als groene energieleverancier. Een kwalijke zaak aldus André Dippell: “Groene energie wordt te pas en te onpas gebruikt voor energie die helemaal niet groen is; sjoemelstroom noemen wij dat. Dat is nou juist waarom wij onze energie lokaal opwekken in de eigen buurt van onze klanten. Van ons allemaal en voor ons allemaal, dat noemen wij nu nieuwe energie! We hoeven ons niet te verstoppen achter constructies om onze stroom te vergroenen. Bij ons mag iedereen zien hoe we het aanpakken en daar vooral aan meedoen. Door volledig transparant te zijn, winnen wij het vertrouwen van de consument.”

Benieuwd naar het onderzoek? Deze is hier  te bekijken.

Terug naar overzicht